Pastekan sini. Senang aku nak Balas Blogw

12/28/2010

Gedung Download dbuka..!

Hiyahh!! Embun subuh di pagi buta.. Aku bangun semata-mata nak menaip.muhaha entri kali ni akan berkisarkan(klasik gile ayat) kat mana tempat-tempat yang biasanya aku akan terjah untuk cari movie baru or lagu or software or pape lagila (biasala, pakai windows. Selagi tak berat laptop selagi tu la sumbat segala bagai). OK enough nonesense sekarang jom pakai sut skuba, kita pergi menyelam sat.

DOWNLOAD MOVIE:


Kita mulakan dengan bongkar site-site movie dulu. Biasanya kalau aku berminat nak cari muvi baru aku bukak site ni dulu i.e Kraetiv.net.

Saat korang bukak web Kraetiv.net, Dia akan view senarai muvi-muvi terlatest untuk korang sedut. Apa yang cambesnya, dia bagi site-site muvi yang sememangnya terkenal dan bebas dari virus. So, kalau berminat, kunjungla kat sini eh.

Site lain yang aku bukak adalah theamh.com.

Web Aku Muzik Hampa ni jugak terdapat antara site-site Kraetiv.net tadi n dah banyak dah muvi yang aku sedut dari site ni. Site ni sentiasa diupdate dengan muvi-muvi yang baru membuatkan setiap kali aku online, ni la first yang yang aku bukak.

Move on to web yang aku rasa memang korang dah kenal lama dah tapi nak bagitau jugak. Give a big hand to jiwang.org.


Gudang segala download dari buku sampailah ke muvi-muvi ni memang simply marvelous(kata Jarjit). Korang hanya perlu daftar secara percuma dalam site ni n enjoi la sampai lebam. Web jiwang juga bes sebab dah diintegrasikan ngan google. Contoh kalau korang malas nak cari muvi yang korang nak dalam web ni, just search kat google dan akhirkan nama muvi korang dengan word jiwang. Contoh aku yang memang pemalas ni nak cari ada tak muvi Despicable Me yang baru, so aku pun taip la "despicable me jiwang" dan ni la hasilnya.

 
Ok tu kalau pakai direct link tapi kalau korang nak try pakai torrent atau web yang sejenis dengannya, camni ye. Mula-mula korang kena ada dulu client bittorrent (dl di sini) dan buka website torrent yang ada. Aku cadangkan korang dl file torrent melalui site isohunt.com sebab kat sini agak secure dan selamat dari ancaman virus (seriously, site-site torrent banyak tak hengat virus, entri-entri akan datang aku akan bagitau macam mana nak kenal file yang kita dl tu virus ke tak).

Lepas dl muvi, mesti la nak tengok sekali dengan subtitle kan. So aku syorkan korang dl kat web sini.

Hokey tu pasal muvi, now we move on with dl lagu-lagu baru. Aku tak banyak site-site lagu sebab biasanya aku akan tengok carta radio dulu baru search lagu-lagu tu. Tapi kalau sentiasa nak update dengan lagu-lagu baru, aku biasanya akan usya site ini.

Site ni akan sentiasa update ngan lagu-baru so don wori. Gunakan sepenuhnya ye.


Hokey tu pasal muvi n lagu. Sekarang aku bagitahu pulak site-site yang korang boleh guna untuk tweak korang punya laptop. Untuk tweak icon, korang bukak site ini. Kalau tetibe rasa nak tukar icon, usyala di sini.
And kalau nak tukar korang punya wallpaper, sini tempatnya.

Banyak lagi site-site yang aku cilok tapi rasanya elokla berenti kat sini dulu. Entri yang lain aku sambung. Ok so long, have a nice day. Ciaow bella!

2 comments:

  1. amh admin here.

    review yg menarik, terima kasih!

    ReplyDelete
  2. oh, tenkiu. rasa cambes lak bila admin sndiri dtg mlawat.hehe

    ReplyDelete